Training gastgericht handelen

Een veel gehoorde klacht van gasten in de horeca is dat veel medewerkers tegenwoordig gewoon simpelweg ongastvrij zijn. Ze zien je niet binnenkomen, zeggen geen gedag, zijn druk met hun telefoon en met elkaar, zijn brutaal, kijken chagrijnig, en zien je simpelweg niet.

Maar beseffen ze de impact wel van hun handelen? Daarbij is het een complex beroep: je moet je gasten verwelkomen, je moet het hele bezoek attent blijven, maar ook weer niet opdringerig zijn. De zwarte brigade drukt op het belletje, terwijl ondertussen ook iemand wil afreken. Ja, hoe leid je dat in goeie banen? Beseffen ze eigenlijk wel hoe leuk hun baan is?

Horecatraining voor blije gasten

Met de huidige personeelskrapte is het een komen en gaan van medewerkers, en heb je vaak geen tijd om nieuwe medewerkers in te werken. Ze beginnen gewoon, training on the job.

Dat is prima, maar voordat ze jouw gewaardeerde gasten zelf aanspreken moeten ze wel weten hoe je wilt dat ze dat doen. Wat er allemaal bij komt kijken vanaf het begin dat de gast over de drempel stapt tot het moment waarop ze hopelijk tevreden je etablissement verlaten, liefst met de opmerking “we komen zeker nog een keer terug”. En dan is het helemaal fantastisch als ze ook nog een goeie review online plaatsen. Ook voor je nieuwe medewerker, om het vertrouwen te krijgen dat hij of zij het goed doet en een ambassadeur voor jou en jouw bedrijf is.

Ik neem deze taak graag uit handen. Met een praktische, interactieve training zorg ik in één dag dat jouw medewerkers geïnspireerd, gemotiveerd en zelfverzekerd voor je aan de slag gaan met hospitality als rode draad in hun handelen. Heb je specifieke wensen met betrekking tot jouw organisatie, dan passen we de training daarop aan. Natuurlijk is de training ook een mooie opfriscursus voor werknemers die al langer meelopen.

Heb ik je getriggerd en kun je mijn ondersteuning gebruiken? Neem vrijblijvend contact op om  direct een vrijblijvende kennismaking te plannen. Ik licht je daarin graag een en ander toe.

Direct contact?
serveren door ober

Hier kan ik je ook mee helpen!

Coaching

Adviessessie

Advies

Wie gingen je voor?